Odbor informačních technologií

Kontakty:

Ing. Petr Pilař / ředitel

Telefon
25707 2443
Fax
25753 4512
pilarp@senat.cz

Zaměstnanci:

Stručná charakteristika:

Odbor informačních technologií zajišťuje svou činností informační systém v Senátu, jeho orgánech a v Kanceláři Senátu na odpovídající technické úrovni a zajišťuje jeho účelné a bezpečné napojení na informační systémy externích subjektů (zejména senátorských kanceláří, Kanceláře Poslanecké sněmovny, orgánů státní správy, EU, NATO) prostřednictvím Internetu.

Odbor informačních technologií zejména:

  1. provádí správu, systémovou administraci a koncepční rozvoj počítačové sítě Kanceláře Senátu, zajišťuje bezpečnost a bezporuchový chod počítačové sítě, zodpovídá za doménové rozdělení toků dat a jejich správnou funkci; spravuje doménové kontrolery, adresní směrovače a aktivní síťové prvky,
  2. provádí správu elektronického informačního propojení sídla Senátu se senátními pracovišti v jednotlivých volebních obvodech ČR a řeší návaznost informačního systému Senátu PČR na globální počítačové sítě a na Státní informační systém jako celek,
  3. ve spolupráci s ostatními útvary Kanceláře Senátu zajišťuje technickou provázanost jednotlivých modulů informačního systému Kanceláře Senátu a chod elektronické personální, ekonomické agendy a agendy správy majetku (včetně postupně vznikajících dalších agend), související s činností Senátu a Kanceláře Senátu,
  4. zajišťuje aktuálnost systémů právních informací v rámci informačního systému Kanceláře Senátu a v přenosných počítačích,
  5. zabezpečuje provoz elektronické pošty a s ní spojených služeb,
  6. zabezpečuje rozvoj, aplikací a provoz nových technologií v rámci informačního systému Kanceláře Senátu („správa software“),
  7. zajišťuje testování a zavádění prostředků výpočetní techniky a automatizace kancelářských prací do činnosti Senátu a Kanceláře Senátu a zabezpečuje jejich spolehlivý provoz („správa hardware“),
  8. provádí ve spolupráci s ostatními útvary Kanceláře Senátu analýzy toků informací v Senátu a v Kanceláři Senátu a navrhuje jejich účelné řešení prostřednictvím výpočetní techniky,
  9. zabezpečuje odbornou poradenskou činnost při praktickém využívání prostředků výpočetní techniky a poskytuje konzultace v průběhu jejího využívání,
  10. zabezpečuje provoz, údržbu a rozvoj elektronického hlasovacího zařízení Senátu včetně programového vybavení,
  11. zajišťuje nákup předmětů nezbytných k provozu informačních a komunikačních technologií (např. telefony, PC, notebooky, faxy, kopírky, audiovizuální technika, hlasovací zařízení, včetně náhradních dílů a připojovacích kabelů),
  12. zajišťuje provoz a údržbu této techniky,
  13. zajišťuje automatický elektronický přenos informací z tiskových agentur a při styku zejména s Kanceláří Poslanecké sněmovny, Kanceláří prezidenta republiky, Úřadem vlády ČR, ústředními orgány státní správy, zahraničními parlamenty a dalšími externími subjekty,
  14. zajišťuje bezpečnost informačního systému Kanceláře Senátu a ochranu dat v něm uchovávaných, vzhledem k externím subjektům,
  15. odpovídá za funkci zvukové režie v Jednacím sále při schůzi Senátu, za funkci zvukové režie v Hlavním sále, popřípadě tam, kde Senát nebo jeho orgány jednají,
  16. ozvučuje schůze Senátu a jeho orgánů a podle požadavků i semináře, tiskové konference a další akce Senátu,
  17. zabezpečuje podle pokynů kabelový přenos schůze Senátu určitým příjemcům,
  18. odpovídá za vnitřní televizní okruhy, zejména za obraz ze Senátu a zpravodajský kanál,
  19. zajišťuje technickou obsluhu hlasovacího zařízení v Jednacím sále,
  20. zajišťuje provoz stacionárních a mobilních telefonů a faxových přístrojů v Kanceláři Senátu,
  21. pořizuje zvukové záznamy ze schůzí Senátu, popřípadě dalších akcí majících vztah k Senátu s výjimkou schůzí výborů nebo komisí,
  22. zajišťuje testování prostředků audiovizuální techniky před jejich uvedením do provozu a zabezpečuje jejich spolehlivý provoz; zajišťuje údržbu a opravy prostředků audiovizuální techniky,
  23. zajišťuje technickou správu webové prezentace Senátu, správu sítě a samostatné služby uživatelům, včetně přípravy podmínek pro zveřejnění informací a dokumentů na internetu a intranetu a nastavování přístupových práv jednotlivým uživatelům.