Místo dálnice mezi Brnem a M. Třebovou by mohla být nová silnice
Praha 13. března (ČTK) - Místo dlouho plánované dálnice D43 mezi
Brnem a Moravskou Třebovou by být mohla postavena nová silnice první
třídy s mimoúrovňovými křižovatkami. Zlepšilo by to prý dopravní
komunikaci severně od Brna, protože dálnice by musela mít méně
nájezdů a sjezdů. Uvedl to dnes náměstek ministra dopravy Tomáš
Čoček na veřejném slyšení v Senátu, které se týkalo petice za
urychlení stavby této komunikace. Řešení má napovědět
připravovaná studie jihomoravského krajského úřadu, která má být
hotova před koncem roku, nebo příští rok.
\"Ministerstvo dopravy zvažuje možnost realizace kapacitní komunikace
silnice I. třídy s mimoúrovňovým křížením a omezeným přístupem,
která by umožňovala lepší obslužnost území,\" uvedl náměstek.
Zvažovaná silnice by mohla mít podle něj kratší mezisjezdové úseky.
\"Pro obyvatele území by to bylo možná přijatelnější,\" míní
náměstek.
Řešení má podle něj nabídnout územní studie jihomoravského
krajského úřadu, jejíž dokončení předpokládá ministerstvo dopravy
v roce 2019. Bude sloužit jako podklad pro aktualizaci zásad územního
rozvoje kraje, podotkl Čoček. Náměstek jihomoravského hejtmana Martin
Maleček uvedl, že územní studie bude hotova už letos v listopadu,
zásady územního rozvoje mají být aktualizovány do září 2020.
Za nerealizovatelné označil Čoček požadavky iniciátorů petice, aby
příprava trasy byla dokončena v letech 2021 a 2022. \"Technicky to nelze
zrychlit,\" prohlásil. Poukázal také na problémy se stanovením trasy?
komunikace jižně od obce Černá Hora, zejména s jejím napojením na
problémy D1 u Brna. Část místních obyvatel se brání tomu, aby trasa
vedla v souladu s původními plány přes Bystrc, další volali po
obchvatech svých měst a obcí severně od Brna.
Blanenská senátorka Jaromíra Vítková (KDU-ČSL) za organizátory
petice požadovala, aby ministerstvo dopravy zařadilo dálnici či silnici
do programového prohlášení příští vlády a zařadilo ji mezi
strategické komunikace. Ředitelství silnic a dálnic by mělo kvůli
tomu podle Vítkové zadat zpracování studie proveditelnosti stavby,
ekonomické efektivnosti a záměr projektu včetně zpracování podkladů
pro územní rozhodnutí.
Dálnice D43 je plánovaná už od roku 1938. Napojením na chystané
prodloužení královéhradecké dálnice na Olomouc by měla odlehčit
dálnici mezi Prahou a Brnem a také stávající silnici I/43 z Brna do
Svitav, která je přetížená a místem dopravních nehod s tragickými
následky.
13.03.2018 - ČTK
Senát PČR využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK zakázáno.
Copyright (2018) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Senát Parlamentu České republiky
Valdštejnské nám. 4, 118 01 Praha 1
- Tisková tajemnice
- Sue Nguyen
- Telefon
- +420 257 072 342
- Mobilní telefon
- +420 723 681 975